Over de jonggivers

De jogi's (11 tot 14 jaar) krijgen geleidelijk aan een gezonde portie verantwoordelijkheid voorgeschoteld. Ze trekken er soms alleen op uit en gebruiken wat de natuur rijk is. Voor ze op kamp zelf hun tafels, vuren en shelters bouwen, hun eigen potje koken of coördinaten op tweedaagse berekenen, is er doorheen het jaar voldoende voorbereiding.

Wat bij de kawellen 'nesten' genoemd werd, zijn hier 'patrouilles' van ongeveer 8 leden, geleid door een patrouille- en hulppatrouilleleider. Na drie jaar bij de jonggivers krijgen de leden hun totem.

Wil je graag het maandprogramma in je agenda hebben op je smartphone, dit kan door de link toe te voegen aan de agenda. Let op, per tak is er een andere link. Wil je meer informatie over het abonneren op een agenda? Klik hier voor uitleg.

content_copyKopieer link

Maandprogramma

• april 23-24
    Dag liefste Jonggivers, april is dan eindelijk hier, het mooie weer kan terug beginnen. Hopelijk zijn de weergoden ons goedgezind zodat we deze maand elke activiteit in het zonnetje kunnen doen!

Zondag 7 april: 13u30-16u30  Laddercompetitie

Vandaag gaan jullie tegen elkaar strijden in een echte laddercompetitie! Win zo vaak mogelijk om bovenaan de ladder te blijven staan en pak zo de trofee van ladderkampioen 2024 in handen. Ga dus alvast wat trainen want er staat veel op het spel! Tot dan.

Zondag 14 april: 10u00-12u00  Frituur Essen-Heikant

Altijd al frieten willen bakken op de scouts? Vandaag kan dat, neem allemaal jullie grootste, lekkerste patatten mee om er de lekkerste frietjes mee te maken!

Zondag 21 april: 10u00-16u30  Opbouw Paviljoenfeesten

Binnen een week is het zover, de paviljoenfeesten. Maar vooraleer die kunnen plaatsvinden moet er nog heel wat opgebouwd worden, willen jullie ons daar wat mee helpen? Neem zeker iets te eten en te drinken mee!

Zondag 28 april: 13u30-16u30  GEEN SCOUTS

Vandaag is het jammer genoeg geen scouts :( want jullie leiding moet hard werken om het beste feest van het jaar op te ruimen: paviljoenfeesten.

Dat was het dan weer. We komen steeds dichter en dichter bij het kamp, nog heel eventjes en dan is het zover. Wij kijken er alvast heel erg naar uit, hopelijk jullie ook! Maar eerst nog voorlopig twee maandjes de leukste activiteiten op het scoutsterrein zelf met jullie geweldige leiding!

Stevige linker
    Marthe, Merel, Hannes, Jasper
  • maart 23-24
    Voor een nieuwe maand een nieuwe portie activiteiten!!!

Zondag 3 maart: 13u30-16u30  Geen scouts

Doordat de leiding leidingsweekend heeft is het jammer genoeg vandaag geen scouts maar niet getreurd volgende week zijn we terug.

Zondag 10 maart: 10u00-12u00  Woudloperskeuken

Haal je kookkunsten maar boven want we gaan koken!! Neem zeker iets lekker mee dat je kunt voorbereid en lekker kunt opeten.

Zondag 17 maart: 13u30-16u30  Guerillia tocht

Haal je wandelschoenen maar boven want het is guerillia tocht. Blijven jullie uit de landen van de leiding? We zullen het zien

Zondag 24 maart: 13u30-16u30  Leidingswissel

Jullie zullen ons vandaag een weekje moeten missen want het is leidingswissel!

Zondag 31 maart: 13u30-16u30  GEEN SCOUTS

Het is de vijfde zondag van de maand, dus vandaag is het jammer genoeg geen scouts...

Dit was het dal alweer voor deze maand!
    Groetjes Marthe, Jasper, Hannes en Merel
  • februari 23-24
    Geachte kinders we gaan er weer een geweldige maand van maken!!

Zondag 4 februari: 13u30-16u30  Klakkenbuizen

Wat denken we er van om nog eens klakkenbuizen te spelen? Wij hebben er al zin in! Gaat de leiding deze keer wel winnen?

Zondag 11 februari: 10u00-12u00  Pisquiz

We zullen jullie nog eens heel goed hydrateren met de pisquiz! Kunnen jullie na al dat water, jullie inhouden om naar de wc te gaan? Anders is het minpunten voor jullie en pluspunten voor de leiding ;)

Vandaag is het ook carnaval dus wij verwachten de beste verklede kinderen! Hopelijk komen we jullie in de namiddag nog tegen op de carnaval stoet.

Vrijdag 16 februari: 13u30 tot zondag 18 februari: 16u30  WEEKEND

Hebben jullie ook zoooooo veel zin in het weekend zoals ons? Wij kijken er enorm naar uit om samen met jullie een weekend te genieten! tip: Neem warme kleertjes mee want er kan daar veel wind staan. Verdere info staat in het boekje dat we doorsturen via mail en via whattsapp in Februari.

Vanaf 04/02 kan je inschrijven voor het weekend Bij 'ACTIES' die je hierboven in de groene balk ziet staan. Hopelijk zien we je dan!

Zondag 25 februari: 13u30-16u30  op tocht

Doe je goede wandelschoenen maar aan want we gaan nog eens op tocht. Kennen jullie de omstreken echt wel goed? Dat zullen we nog wel eens zien! ;)

Vele groetjes van de leiding die is gewonnen met klakkenbuizen en met de pisquiz.

Hannes, Merel, Jasper en Marthe
archive Archief maandprogramma's

Marthe Van Tilborgh
Marthe Van Tilborgh