Over de kawellen

Bij de kabouters en welpen (8 tot 11 jaar) ligt de focus op het kennis maken met de basisbeginselen van scouting, ze staan aan het begin van een groot avontuur!

Er staan niet alleen spelletjes en vertier op het programma, maar ook het aanleren van technische vaardigheden, zoals sjorren en vuur maken. Zo groeien ze stillaan op tot een waardige scout, die zelfstandig zijn plan kan trekken.

De werking wordt aangekleed met verhalen en fantasie, waarbij gebruik wordt gemaakt van het Jungleboek, vandaar de namen van de leiding.

Wil je graag het maandprogramma in je agenda hebben op je smartphone, dit kan door de link toe te voegen aan de agenda. Let op, per tak is er een andere link. Wil je meer informatie over het abonneren op een agenda? Klik hier voor uitleg.

content_copyKopieer link

Maandprogramma

• april 23-24

Hey allerliefste kawellen! Hier vinden jullie alle super leuke activiteiten die we gaan doen in april.

Zondag 7 april: 13u30-16u30  Highland games

Haal je kilt al maar boven want deze namiddag staat er de wel bekende Highland games op de planning. Zie dus maar dat je goed voorbereid bent om het spel te winnen!

Zondag 14 april: 10u00-12u00  Mooimakers

Vandaag gaan we er voor zorgen dat heel Essen terug proper is. We dragen ons steentje bij door mee te doen met Mooimakers, dus zeker allemaal komen!

Zondag 21 april: 13u30-16u30  kindernammidag

Terwijl de leiding en oudere leden hard aan het werk zijn met de opbouw van de paviljoen feesten gaan wij gezellige kindernamiddag hebben bij chiro happydorp. Een namiddag vol leuke spelletjes en op het einde van de dag krijgen jullie een verrassing!

Het is de bedoeling dat de leden afgezet worden op het adres: Kerkstraat 62b, 2910 Essen

BELANGRIJK: de kindernamiddag kost 3 euro per lid

Zondag 28 april: 13u30-16u30  /

Vandaag is het jammer genoeg geen scouts want het is afbraak van de paviljoen feesten.

Hopelijk hebben jullie genoten van deze maand, wij zien jullie alvast heel graag terug in mei!

De ouders zijn natuurlijk altijd welkom bij Paviljoenfeesten Rewind, de kookwedstrijd, en natuurlijk onze wel bekende Paviljoenfeesten fuif.

• maart 23-24
    beste kawellen
    Na een heel leuke maand Februari is het tijd voor al wat warmer weer en minder regen nu dat de lente er aan zit te komen. Wij gaan alvast genieten van Maart, hopelijk jullie ook!
    Let op er vallen activiteiten weg dus kijk de website goed na!

Zondag 3 maart: 13u30-16u30  GEEN activiteit

Dit weekend is de leiding op leidingsweekend, dus is het helaas geen scouts vandaag
    MAAARRR, niet getreurd volgende week weer wel, dus hopelijk zien we jullie allemaal dan !!

Zondag 10 maart: 10u00-12u00  De moll

Let op met wie je vertrouw kawellen!! Zeker vandaag, want we spelen vandaag de mol. probeer zoveel mogelijke opdrachten tot een goed einde te brengen OF als je de mol bent zoveel mogelijk activiteiten te saboteren. Maar let op, je wilt niet ontmaskerd worden. Dat beloofd een spannende activiteit te worden dus zeker afkomen!!!

Zondag 17 maart: 13u30-16u30  Dorpsspel

vandaag spelen we een kei cool dorpsspel!
    Hoe goed kennen jullie essen echt en welk team brengt de opdrachten tot een goed einde. We gaan het allemaal uitvechten vandaag en essen is ons slagveldje voor deze oorlog !

LET OP:
    We verwachten jullie om 13:30 NIET op het scouts terrein maar op het heuvelplein in Essen centrum. Ook eindigd de activiteit daar om 16:30!!

Zondag 24 maart: 13u30-16u30  leiding wissel

Vandaag gaan jullie ons even moeten missen want vandaag gaan jullie een kei leuke activiteit doen met andere leiding!, niet getreurd volgende week zijn wij terug jullie leiding weer hoor.
    En hé, braaf zijn, dat wij geen klachten horen héé ;)

Zondag 31 maart: 13u30-16u30  GEEN SCOUTS

Het is de vijfde zondag van de maand, dus vandaag is het jammer genoeg geen scouts...

zo kawellen dat was Maart dan alweer
    Hopelijk zien we jullie weer allemaal terug in April!
    wij kunnen al niet wachten!
    Stevige linker, de leiding <3
  • februari 23-24
    Dag liefste kawellen
    januari is weer voorbij gevlogen maar geen zorgen want ook in februari staan wij voor jullie klaar. Ook deze maand hebben wij weer super leuke activiteiten voorzien. wij hebben er al super veel zin in.

Zondag 4 februari: 13u30-16u30  klakkebuizen

Vandaag gaan we nog is klakkebuizen. Allemaal zeker komen want het gaat super leuk en spannend worden

Zondag 11 februari: 10u00-12u00  sjorren

Vandaag gaan we nog een kijken hoeveel jullie nog weten van het sjorren. Kom zeker naar de scouts en laat al je talenten zien. We zijn alvast benieuwd wat we gaan kunnen  bouwen. Misschien wel een kleine  Eiffeltoren.

Zondag 18 februari: 13u30-16u30  jinstage

Vandaag krijgt de leiding hulp van de jins. Benieuwd wat we gaan doen kom dan zeker naar de scouts.

Zondag 25 februari: 13u30-16u30  smokkelspel

Vandaag spelen we nog eens een smokkelspel. het wordt weer super leuk dus allemaal komen is de boodschap.

Zo dat was het weer voor deze maand. Wij hopen dat we jullie weer allemaal mogen verwelkomen. De leiding heeft er alvast super veel zin in.
    Groetjes van de leukste leiding
    Raksha, Ikki, Balou en Marala
archive Archief maandprogramma's

Nel Raymakers